Testery KTS 560 / KTS 590 dostosowane do funkcjonalności Security Gateway i DoIP

Funkcjonalność Security Gateway
- Dostęp do pojazdu przez bramkę SGW w celu wykorzystania pełnych możliwości ESI[tronic], np. usuwanie kodów usterek, reset wskaźnika serwisowego, kalibracja ADAS itp. Bez tej funkcjonalności warsztat może tylko dokonać odczytu danych z pojazdu, ale nie może dokonać jakichkolwiek zmian w pojeździe.
- Ważne daty wprowadzenia SGW:
- Koncern FCA od 09.2019 r.
- Mercedes (Seed & Key ) od 02.2020 r.
- więcej marek w przyszłości
- Technologia zastosowana w modułach KTS 560/590 jest bardzo podobna do technologii stosowanej w testerach OEM.
- Dostawca diagnostyki musi być zaufanym partnerem OEM, przestrzegającym zasad bezpieczeństwa i ochrony danych.
Diagnosis over Internet Protocol (DoIP)
(interfejs diagnostyczny oparty na szybkiej sieci Ethernet)
Niektórzy producenci pojazdów używają nowy interfejs diagnostyczny oparty na technologii Ethernet. Zaletą DoIP jest to, że transfer danych jest do 200 razy szybszy w porównaniu do poprzednich technologii, które były używane głównie do programowania jednostki sterującej.
- Bosch KTS 560 i KTS 590 były pierwszymi produktami dla niezależnych warsztatów obsługującymi szybką transmisję danych DoIP (stosowana w Volvo, Jaguar, Land Rover).
- Mechanik nie musi nawet wiedzieć, kiedy KTS wykorzystuje DoIP. Po prostu podłącza się KTS i pozwala mu zdecydować, kiedy ma użyć DoIP, a kiedy nie.
- Nie ma potrzeby stosowania dodatkowego sprzętu ani kabli.
- Dostawca diagnostyki musi być zaufanym partnerem OEM, przestrzegającym zasad bezpieczeństwa i ochrony danych